ظهر جمعه 12 تیر ماه 1394 مصادف با 16 ماه مبارک رمضان با تعدادی از بچه های کلاس مهتاب برای تکمیل برنامه های مراسم افطاری و انجام کارهای مرتبط با آن، به محل برگزاری افطاری رفتیم. محل برگزاری مراسم مدرسه  امام هادی (ع) بود که بیستم هر ماه ماهیانه در آن پرداخت می شود. البته تعدادی از بچه ها از ساعت 9 صبح  به همراه یکی از مربیان برای نظافت و مرتب کردن سالن پذیرایی در مدرسه حضور داشتند.

 در ابتدا گروه تزئینات (دو نفر از شاگردان و مادرشان ) مشغول تزئین سالن جشن  شدند و عده ای مشغول انجام کارهای دیگر شدند مثل تهیه سالاد (شستن و خرد کردن کاهو، خیار، گوجه، هویج و بسته بندی)، تکه کردن و بسته بندی نان و بسته پذیرایی که شامل زولبیا و بامیه و خرما و پنیر بود.

ساعت 7:30 سفره پهن شد و وسایل افطاری در آن چیده شد. ساعت 8 بچه ها رسیدند. سپس فرشته های کلاس های مهتاب هر کدام با مربیان خود وارد شدند و کنار سفره در محل تعین شده نشستند. صدای خنده و شادی آنها در سالن پیچیده بود. جمعیتی حدود 130 نفر  مهمان این سفره بودند. نکته جالب توجه این جشن این بود که اکثر فرشته ها با لباسهای رنگی و زیبا در این مراسم حاضر شدند و بعضی نیز با خود مهمان آورده بودند.

هر مربی با تعدادی از دانش آموزان خود مسئول انجام کاری بودند. برای مثال گروهی برای آماده کردن چای و لیوان های آن،  گروهی مسئول ایجاد نظم و راهنمایی میهمانان در سالن و عده ای مسئولیت پذیرایی را به عهده داشتند.

قبل از شروع اذان دعای فرج امام زمان (عج) و دعای افطاری خوانده شد و با دعا و صلوات، بچه ها روزه خود را باز کردند. لازم به ذکر است که هر مربی در کنار دانش آموزان خود، افطار کرد.

بعد از خوردن افطاری و جمع شدن سفره ها (باکمک فرشته هاو مربیان)، نماز جماعت اقامه شد. سپس مراسم جشنی با مولودی خوانی میلاد امام حسن (ع)، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز که شامل کیف و جامدادی چرمی که ساخت دست یکی از دانش آموزان شعبه جمکران بود آغاز شد.

در بسته های پذیرایی جشن که مخصوص فرشته ها بود، آجیل(پسته، بادام زمینی، نخودچی، کشمش) شکلات، لواشک و حدیثی از امام حسن (ع)  دیده می شد. روی هر بسته اعداد 1 تا 95 نوشته شده بود. با انتخاب شماره ای از طرف میهمانان، برنده با خواندن حدیث داخل بسته، جایزه به او تعلق می گرفت.

گروهی از بچه ها سرودی به این مناسبت آماده کرده بودند که به علت اتمام وقت و آمدن سرویس برگشت با کمال تاسف اجرا نشد. در پایان جشن  به تمام بچه های شرکت کننده در افطاری بن خرید اهدا شد.

ساعت 10:30 هر مربی به همراه شاگردانش مدرسه را ترک کردند. بچه ها با خوشحالی فراوان و تشکر به همراه مربیان خود به خانه بازگشتند.

از تمام عزیزانی که  ما را در برپایی این مراسم یاری نمودند سپاسگذاریم. تصاویر این مراسم را می توانید در زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است بعضی از تصاویر به دلیل واضح بودن چهره فرشته های کوچک نتوانستیم آنها را ارائه کنیم.

به اشتراک بگذارید